کاپ قاعدگی

کاپ قاعدگی

melunacupiran.com

کاپ قاعدگی|فنجان قاعدگی ملونا چیست؟

 

چگونه کاپ قاعدگی انتخاب کنم؟

در حال حاضر فنجان قاعدگی در سایز ها و رنگ های مختلف در بازار وجود دارد ولی تنها عامل که قبل از خرید کاپ قاعدگی باید بسیار به آن توجه کرد برچسب وزارت بهداشت است به دلیل آنکه ممکن است  افراد سود جو کاپ قاعدگی را به صورت قاچاق وارد کرده و اقدام به فروش در بازار کرده باشند.

کاپ قاعدگی ملونا در اندازه های مختلف:

  • SMALL
  • Large
  • xlarge

و با دونوع shoty و regular در ایران موجود است.

می توانید برای مشاوره گرفتن جهت انتخاب سایزفنجان قاعدگی به مشاورین ملونا مراجعه کنید.

 

امروزه نحوه زندگی در جوامع مختلف تغییر کرده است و افراد دنبال یک زندگی بدون دغدغه و نگرانی هستند در این بین زنان در حال حاضر نقش پر رنگ تری را نسبت به گذشته ایفا می کنند. شاید پریود شدن یک امر عادی در زندگی هر فردی باشد و این هم باید بدانیم پریود نشدن یک نقص نیست هر فردی فقط برای بارور شدن وتولید مثل نیاز به پریود شدن دارد و اگر به هر دلیلی دوران قاعدگی نداشته باشد به معنای ایراد داشتن یا نقص عضو نیست به هرحال افرادی هستند که دوران قاعدگی را سپری می کنند و همیشه معضلاتی از قبیل کثیفی لباس،حساسیت به پد دارند و این باعث می شود دوران قاعدگی پر استرسی را سپری کنند. شاید با اختراع شدن نوار بهداشتی تحول بسیار بزرگی در زندگی افراد صورت گرفت اما همانطور که می دانید جوامع رو به پیشرفت است و باور های غلط گذشته جای خود را به باورهای درست تر می دهد امروز با پیشرفت جوامع در بهداشت و درمان،نواربهداشتی یا همان پد جای خود را به کاپ قاعدگی داده است. کاپ قاعدگی اشکال و سایز های مختلفی دارد که کاپ قاعدگی ملونا بیشترین تنوع را در این زمینه دارد.

حق ثبت اختراع کاپ قاعدگی Leona Chalmers در سال 1937

در دهه 1930 چندین دستگاه شبیه کاپ قاعدگی مدرن ثبت اختراع شد. فنجان Leona Chalmers ، که در سال 1937 ثبت اختراع شد ، به عنوان اولین فنجان قاعدگی تجاری موجود برای فروش در ایالات متحده شناخته می شود. کاپ قاعدگی او از لاستیک ساخته شده و توسط عضلات کف لگن یک زن در جای خود نگه داشته شده بود - دیگر کمربندهای حجیم نیست!

شروع جنگ جهانی دوم و کمبود لاستیک او را مجبور به تعطیلی تولید کرد و اگرچه بعد از جنگ نیز به فروش کاپ قاعدگی ادامه داد اما متقاعد کردن زنان برای تغییر کار دشوار بود. در آن زمان قاعدگی و به طور کلی بدن زنان و رابطه جنسی ، یک موضوع تابو بود ، بنابراین لمس واژن برای اکثر زنان "مناسب" غیرقابل تصور بود.

دهه 1950 - یک جام جدید و یک برنامه آموزشی

از دهه 1950 تا 1970 چالمرز با یک شرکت بزرگتر برای تولید نسخه جدیدی از جام به نامTassette همکاری کردند ، این شرکت حتی نسخه یکبار مصرف کاپ  قاعدگی (Tassaway) را ایجاد کرد.

به منظور مقابله با محبوبیت پد و تامپون یکبار مصرف ، این شرکت در یک کارزار آموزشی بزرگ سرمایه گذاری کرد و پیشنهادهای تخفیفی را برای پرستاران ثبت نامی ارسال کرد و آنها را برای مشاوره دادن به زنان در داروخانه های سراسر کشور استخدام کرد.

دهه 2000 - مواد جدید ، کاپ های قاعدگی قاعدگی نرم تر

هزاره جدید شاهد ظهور سیلیکون در سطح پزشکی بود: ماده جدید مقاوم در برابر باکتری و ضد آلرژی - برخلاف لاتکس ، که بسیاری از مردم به آن حساسیت دارند. این سیلیکون به سرعت به عنوان ماده استاندارد برای فنجان های قاعدگی مورد استفاده قرار گرفت ، هم به دلیل این فواید و هم به دلیل نرم بودن و انعطاف پذیری بسیار زیاد ، فنجان را راحت تر می توان تا کرد و وارد کرد.

بعلاوه ، سیلیکون نرمتر قرارگیری فنجان را راحت تر می کند - دیگر هیچ لبه لاستیکی سخت وجود ندارد.

2014- تجدید اختراع کاپ های قاعدگی قاعدگی

طراحی کاپ های قاعدگی از دهه 1930 تغییر چندانی نکرده بود و تنها در سال 2012 بود که Intimina در معرفی کاپ های های قاعدگی دوباره تکامل یافتند. کاملاً شکل فنجان را مورد بازنگری قراردادند ، به طوری که این کاپ قاعدگی بیشتر برای خانم ها مناسب بود و یک سیلیکون درجه پزشکی که بسیار نازک تر ، نرم تر و انعطاف پذیرتر بود و قرار گیری را بسیار راحت تر می کرد.

بنابراین ، آن را دارید - تکامل کاپ قاعدگی از یک دستگاه کمربند بزرگ و کم حجم به یک کاپ قاعدگی کوچک که در جیب شما جای می گیرد. بیش از 80 سال طول کشید تا زنان کاپ قاعدگی را بپذیرند ، اما اکنون دانش آنها اندک است و.با این انفجار ناگهانی نوآوری ، چه کسی می داند ظرف 10 سال فنجان قاعدگی چگونه خواهد بود؟


آیا کاپ قاعدگی باعث گشادی واژن می شود؟

خیر، در واقع موضوع گشادی واژن یک باور غلط است ولی موضوعی که مطرح است ضعیف شدن یا شل شدن عضلات کف لگن است که به دلایل مختلف از جمله سن(کاهش کلاژن سازی)، زایمان طبیعی، دو قلوزایی و ... ایجاد می شود برای پیشگیری یا برطرف نمودن این موضوع تمرینهایی تحت عنوان کگل پیشنهاد می گردد که تمرینات ساده ورزشیست که به راحتی در منزل نیز قابل انجام است.


آیا کاپ قاعدگی در بدن گم می شود؟

طول واژن در خانمها بین 8 تا 12 سانتیمتر است و کاپ قاعدگی پس از ورود به واژن به دلیل وجود سوراخهای ریز اطراف آن به دیواره واژن فیکس می شود و نهایتا تا دهانه رحم بالا می رود لازم به ذکر است دهانه رحم به صورتیست که از ورود اشیا خارجی به داخل رحم کاملا جلوگیری می کند.

 کاپ قاعدگی و دوشیزگان

این روزها اولین سوالی که در مورد کاپ قاعدگی مطرح می شود استفاده کردن دوشیزگان از این فنجان قاعدگی است.هیچ مانع پزشکی برای استفاده نکردن از کاپ قاعدگی برای دوشیزگان وجود ندارد.افراد هر کشور یا خانواده ای بسته به فرهنگ خود می توانند از این وسیله پزشکی استفاده کنند اما اگر به داشتن بکارت اهمیت می دهید و داشتن آن برای شما حائز اهمیت است و تا به حال رابطه جنسی نداشته اید، به دلیل اینکه  فنجان قاعدگی درون واژن قرار می گیرد به همین جهت به دوشیزگان پیشنهاد نمی شود اما اگر از حساسیت به نوار بهداشتی رنج می برید می توانید به دکتر زنان مراجعه کرده و زیر نظر دکتر از کاپ قاعدگی استفاده کنید.

 

انتخاب سایز کاپ قاعدگی:

انتخاب سایز کاپ قاعدگی به عوامل زیادی بستگی دارد که یکی از عوامل آن زایمان طبیعی یا جراحی های زیبایی و سن و قد و وزن است. برای مشاوره گرفتن در خصوص انتخاب سایز کاپ قاعدگی حتما از مشاورین محصول کمک بگیرید و در حال حاضر مشاورین ملوناکاپ بهترین مشاورین کاپ قاعدگی داراست .

چگونه از کاپ قاعدگی به راحتی استفاده کنیم؟

  • قبل از اولین استفاده و پیش از هر دوره ماهانه کاپ را ضد عفونی کنید

  • دستها را خوب بشویید

  • روشهای مختلف ورود و تا کردن کاپ

  • تا کردن C

  • تا کردن Punchdown

  • تا کردن مثلثی

چگونه کاپ قاعدگی انتخاب کنم؟

در حال حاضر فنجان قاعدگی در سایز ها و رنگ های مختلف در بازار وجود دارد ولی تنها عامل که قبل از خرید کاپ قاعدگی باید بسیار به آن توجه کرد برچسب وزارت بهداشت است به دلیل آنکه ممکن است  افراد سود جو کاپ قاعدگی را به صورت قاچاق وارد کرده و اقدام به فروش در بازار کرده باشند.

کاپ قاعدگی ملونا در اندازه های مختلف:

  • SMALL
  • Large
  • xlarge

و با دونوع shoty و regular در ایران موجود است.

می توانید برای مشاوره گرفتن جهت انتخاب سایزفنجان قاعدگی به مشاورین ملونا مراجعه کنید.

 

منبع:https://vrgl.ir/JRYX7

https://melunacupiran.com/%da%a9%d8%a7%d9%be-%d9%82%d8%a7%d8%b9%d8%af%da%af%db%8c-%d9%81%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d9%82%d8%a7%d8%b9%d8%af%da%af%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

https://melunacup.com/fa/frequently-asked-questions

کاپ قاعدگی
کاپ قاعدگی melunacupiran.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋